Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

"H πολιτική ευθύνη είναι προφανώς δική μου"


Σ.τ.Β.: Άντε να πας να κάνεις παρέα στον φίλο σου τον Τσοχατζόπουλο...
Τουλάχιστον παραδέχθηκε την ευθύνη του για την άγνοια του, στο που κατέληξε τελικά το περιβόητο στικάκι.
«Η πρόταση για...
άσκηση δίωξης εις βάρος μου για δήθεν νόθευση εγγράφου δεν στέκει. Υποψιάζομαι δε ότι αυτό το ξέρουν πολλοί σε αυτή την αίθουσα. Και φοβάμαι πως αντί να στοχεύει στη διερεύνηση του τι πράγματι έγινε, προδίδει την βιασύνη κατασκευής ενόχου», επισημαίνει στην ομιλία του στη Βουλή ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Στο πλαίσιο της συζήτησης για την σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής που θα διενεργήσει προανακριτική εξέταση για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ ο πρώην υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι δεν αλλοίωσε τη λίστα Λαγκάρντ ούτε και έσβησε τα ονόματα των τριών εξαδέλφων του που είχαν τα χρήματά τους στην HSBC της Γενεύης.

«Πρώτον, δεν είχα λόγο να το κάνω, αφού στις καταθέσεις τους στον οικονομικό εισαγγελέα οι συγγενείς μου προσκόμισαν στοιχεία ότι τα χρήματα αυτά ήταν νόμιμα και φορολογημένα.

Και λυπάμαι ειλικρινά που υποβλήθηκαν και αυτοί τις τελευταίες εβδομάδες σε έναν απίστευτο καννιβαλισμό από ορισμένα μέσα.
Δεύτερο, αν παραταύτα, ήθελα να κάνω τέτοια λαθροχειρία, δεν θα το έκανα με τρόπο που να με ενοχοποιεί τόσο εξόφθαλμα. Δεν θα μπορούσα για παράδειγμα να είχα αφαιρέσει όχι τα 3 ονόματα συγγενών μου αλλά 10, 20, 50, ώστε να θολώσω τα νερά; Ονόματα που να παραπέμπουν σε άλλους, όχι μόνο σε μένα;», υποστήριξε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών ισχυρίστηκε ότι «η διαγραφή των 3 και μόνο ονομάτων των συγγενών μου παραπέμπει σε προσπάθεια ενοχοποίησής μου». Κατά την άποψη του κ.Παπακωνσταντίνου «<υτό που πραγματικά συνέβη είναι πως έμαθα για τα 3 αυτά ονόματα που έλειπαν την ίδια ημέρα που το έμαθε όλος ο κόσμος, δηλαδή στις 28 Δεκεμβρίου 2012.
Είμαι σίγουρος ότι στο τέλος της όποιας διαδικασίας οι ευθύνες θα αποδοθούν εκεί που ανήκουν. Και αυτό το λέω, χωρίς να θέλω να ρίξω σκιά σε κανέναν. Αν και στη δική μου περίπτωση, το τεκμήριο αθωότητας έχει καταπατηθεί βάναυσα, εγώ θα το σεβαστώ και δεν θα κατασκευάσω εκ των προτέρων σενάρια ενοχοποίησης κανενός».
 
Πάντως παραδέχτηκε εν τέλει ότι φέρει την αντικειμενική ευθύνη
Ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να «έχασα» το πρωτότυπο CD;

Απάντηση: δεν «έχασα» το CD. Το έδωσα στη γραμματεία μου για φύλαξη. Και δεν γνωρίζω πού είναι σήμερα – αν δηλαδή παραμένει κάπου στο Υπουργείο, ή τι άλλο συνέβη. Σε μία περίοδο όπου όλοι γνωρίζουν την τεράστια καθημερινή πίεση και δουλειά που υπήρχε.

Είναι προφανές ότι αντικειμενικά – πολιτικά – πράγματι φέρω ευθύνη γι αυτό. Είναι προφανές ότι έπρεπε να υπάρξει καλύτερη διαχείριση και μεγαλύτερη επιμέλεια. Και λυπάμαι πολύ που αυτή η αστοχία μου έχει δώσει λαβή και στο να αμφισβητηθεί συνολικά η μεγάλη προσπάθεια που έκανε εκείνη την περίοδο η κυβέρνηση.

Όμως στη δική μου αντίληψη σημασία είχαν τα ηλεκτρονικά στοιχεία – τα οποία και έδωσα στον κ. Διώτη, και όχι το μέσο αποθήκευσης. Εξάλλου τα «αυθεντικά» και «πρωτότυπα» στοιχεία ήταν στη Γαλλία – όχι στο όποιο cd που μας είχε έρθει.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: