Με βάση τις χθεσινές αναρτήσεις του παρατηρητηρίου τιμών, η μέση τιμή διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης ήταν 1,028 ευρώ το λίτρο ενώ το diesel κίνησης ήταν 1,565 ευρώ το λίτρο. Εάν λοιπόν εφαρμοζόταν σήμερα η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κίνησης, όπως προβλέπεται να γίνει από το φθινόπωρο, οι καταναλωτές θα καλούνταν να πληρώσουν για τη θέρμανσή τους περίπου 50% ακριβότερες τιμές...
Χθες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της αρμόδιας επιτροπής οικονομικών της Βουλής, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γ. Ψυχογιός παρουσίασε τη θέση του Συνδέσμου για το θέμα. Ο ΣΕΕΠΕ έχει ταχθεί υπέρ της εξίσωσης, υποστηρίζοντας ότι είναι ο μοναδικός τρόπος για να καταπολεμηθεί το λαθρεμπόριο στο θέρμανσης (το οποίο πωλείται ως πετρέλαιο κίνησης με τους επιτήδειους να αποκομίζουν ως όφελος το φόρο που κλέβουν). Με βάση τις εκτιμήσεις του συνδέσμου ο τζίρος του λαθρεμπορίου φτάνει περίπου τα 500 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό που «μοιράζεται» στο λαθρεμπόριο του πετρελαίου θέρμανσης (πάνω από 400 εκατ. ευρώ) και στο λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού πετρελαίου (70 εκατ. ευρώ).
Πρόταση
Ο ΣΕΕΠΕ λοιπόν καθώς έχει ταχθεί υπέρ της εξίσωσης των ειδικών φόρων, τονίζοντας ότι μόνο έτσι το Δημόσιο θα περιορίσει τις απώλειες φόρων, πρότεινε χθες η εξίσωση να μη γίνει μόνο με αύξηση του ΕΦΚ στο θέρμανσης αλλά και με ταυτόχρονη μείωση της φορολογίας στο diesel κίνησης. Θυμίζουμε ότι σήμερα ο ΕΦΚ στο θέρμανσης είναι 60 ευρώ το χιλιόλιτρο και στο κίνησης 412 ευρώ το χιλιόλιτρο. Με βάση την πρόταση του συνδέσμου των εταιρειών εμπορίας, από τα 352 ευρώ της σημερινής διαφοράς του φόρου, το ένα τρίτο, δηλαδή περίπου 100 ευρώ το χιλιότρο, θα μπορούσαν να μειωθούν από την τιμή του κίνησης και η υπόλοιπη διαφορά να είναι αύξηση του φόρου στο θέρμανσης.
Με αυτόν τον υπολογισμό η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης τον επόμενο Οκτώβριο θα διαμορφωνόταν λίγο πιο πάνω από το 1,3 ευρώ το χιλιόλιτρο. Επίσης ο ΣΕΕΠΕ προτείνει να δοθούν ειδικά επιδόματα για το πετρέλαιο θέρμανσης με βάση γεωγραφικά και εισοδηματικά κριτήρια.
Όσο για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, η αύξηση των εσόδων που θα προκύψει από τη μείωση του λαθρεμπορίου, εκτιμάται ότι θα αμβλύνει την όποια επίπτωση από τη μείωση του φόρου στο κίνησης, με το τελικό αποτέλεσμα σαφώς να είναι θετικό για τα ταμεία του κράτους, καθώς ταυτόχρονα υπολογίζεται ότι θα διατηρηθούν οι όγκοι στο θέρμανσης και πιθανόν να υπάρξει αύξηση της κατανάλωσης στο diesel Κίνησης.
Όπως εκτίμησε χθες στη βουλή η ηγεσία του ΣΕΕΠΕ, εάν εξισωθεί ο ΕΦΚ ως έχει και πουληθεί την επόμενη σεζόν το θέρμανσης στο 1,5 ευρώ το λίτρο, τότε θα... παγώσει η μισή Ελλάδα.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου