Ελληνικές vs πολυεθνικές εταιρίες, σημειώσατε 1. Το ακατόρθωτο, μέχρι και πριν από λίγο καιρό, κατάφερε το τελευταίο διάστημα η πατρινή εταιρία αναψυκτικών Λουξ Μαρλαφέκας, η οποία πέτυχε να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών all flavors, εκτοπίζοντας έναν πολυεθνικό κολοσσό, την...
Pepsico.
Η επιτυχία αυτή της επιχείρησης αναψυκτικών, εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης που βιώνει η ελληνική αγορά, δεν είναι η μοναδική, καθώς κόντρα σε μια πτωτική αγορά η εταιρία συνεχίζει να αναπτύσσει όχι μόνο το μερίδιό της, το οποίο έχει φθάσει στο 15,5%, αλλά και τις πωλήσεις της, που καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 10% - 15%.
Σε αυτό, πέρα από τα ίδια τα προϊόντα, έχουν βοηθήσει και η σαφής στροφή των καταναλωτών για τα ελληνικά προϊόντα αλλά και η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η Λουξ, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου. Σύμφωνα με τον ίδιο, από το 2008 η εταιρία έχει διατηρήσει σταθερές τις τιμές της, ενώ σε κάποια προϊόντα έχει προχωρήσει και σε μειώσεις.
Για την επόμενη χρονιά, ο κ. Μαρλαφέκας εκτίμησε ότι ο πόλεμος τιμών θα ενταθεί, με αποτέλεσμα αρκετοί, μικροί κυρίως, παίκτες, μην μπορώντας να ακολουθήσουν, να αναγκαστούν να βγουν από το παιγνίδι. Από την πλευρά της, η πατρινή εταιρία φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει με μεγαλύτερη ένταση και την επόμενη χρονιά επιθετική τιμολογιακή πολιτική, χωρίς πάντως η διοίκησή της να αποκλείει το ενδεχόμενο να σταματήσει να προμηθεύει αλυσίδες απο τις οποίες ενδέχεται να ζημιωθεί.
Την ίδια ώρα, στα σχέδιά της είναι και η είσοδός το 2012 στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού και στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε τελικό γύρο διαπραγματεύσεων για την αξιοποίηση πηγών,προκειμένου να κατασκευαστεί η νέα μονάδα στην Πελοπόννησο. Το επενδυτικό πλάνο της δεν σταματά εδώ, καθώς υπάρχει και η επένδυση για τη δημιουργία καινοτόμων αναψυκτικώνστο Αίγιο ύψους 33 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί στον παλαιό αναπτυξιακό νόμο.
Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης, και με δεδομένο ότι η αγορά έχει στερέψει από τραπεζικό χρήμα, η διοίκησή της βρίσκεται σε επαφές με Έλληνες και ξένους επενδυτές.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της για την τρέχουσα χρήση, ο κ. Μαρλαφέκας εκτίμησε ότι οι πωλήσεις της θα κλείσουν με άνοδο 10% - 15%, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ τα 2,5 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα κέρδη μετά από φόρους, δηλαδή τα επίπεδα της περασμένης χρήσης.
Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η πτώση των πωλήσεων στην κατηγορία των αναψυκτικών αγγίζει το 11% - 12%,ενώ υπερδιπλάσια, δηλαδή άνω του 25%, είναι η υποχώρηση των πωλήσεων στην κύρια αγορά ήτοι σε περίπτερα, εστιατόρια κ.λπ.
http://www.euro2day.gr/news/enterprises/122/articles/672286/Article.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου