Τρίτη 3 Απριλίου 2012

20+1 εισηγμένες που κέρδισαν τη μάχη των ξένων αγορών

Του Βασίλη Γεώργα 
Η έντονη εξωστρέφεια ορισμένων μεγάλων και μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων που με τον καιρό μετατράπηκαν σε πολυεθνικές ή καθαρά εξαγωγικές, λειτούργησε όχι μόνο ως καταφύγιο στην κρίση της ελληνικής αγοράς, αλλά και ως βατήρας για άλματα στις...

οικονομικές επιδόσεις τους. Το 2011, σε μια χρονιά που οι μισές εισηγμένες εταιρείες έκλεισαν με αρνητικό αποτέλεσμα και οι ζημιές ξεπέρασαν κάθε ιστορικό προηγούμενο, υπήρξαν αρκετές επιχειρήσεις που στηρίχθηκαν στην αύξηση των εξαγωγών τους και στην διαρκώς διευρυνόμενη παρουσία τους στην παγκόσμια αγορά, και κατάφεραν να περιορίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις από την κατάρρευση της εσωτερικής ζήτησης και τα προβλήματα ρευστότητας στην Ελλάδα. Βεβαίως η εξωστρέφεια δεν λειτούργησε για όλες ως πανάκεια αφού οι συναλλαγματικές διαφορές, οι υψηλές τιμές των πρώτων υλών, η ύφεση δραστηριοτήτων σε αρκετές ξένες αγορές αλλά και η γεωπολιτική αναταραχή στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής, λειτούργησαν ως μπούμερανγκ για κάποιους ομίλους. 

Coca-Cola 3E 
Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων της Coca-Cola 3E στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας αντιστάθμισε τόσο τη σημαντική μείωση των πωλήσεων στην Ελλάδα, όσο και την οριακά μειωμένη ζήτηση στην αγορά της Ιταλίας. Το 2011 ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε οριακά στα 6,854 δισ. ευρώ από 6,793 δισ. ευρώ το 2010, τα κέρδη της ωστόσο μειώθηκαν κατά 37% στα 268,9 εκατ. ευρώ από 426,6 εκατ. ευρώ το 2010. Η Ελλάδα με τζίρο 526,9 εκατ. ευρώ απορρόφησε το 7,7% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου. Το 2010 αντίστοιχα ο τζίρος της Coca Cola 3E στη χώρα μας ήταν 605 εκατ. ευρώ ενώ το 2009 έφτανε τα 714 εκατ. ευρώ. Στην αγορά της Ρωσίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 2011 στα 1,2 δισ. ευρώ και αντιστοιχούν πλέον στο 17,52% του συνολικού ετήσιου τζίρου. Έχουν αυξηθεί κατά 36% σε σχέση με το 2009, όταν ανέρχονταν στα 878 εκατ. ευρώ. Στην Ιταλία που παρά τη σταθεροποίηση των τελευταίων ετών, εξακολουθεί να αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά της Coca Cola 3Ε, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 1,133 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού κύκλου εργασιών. 

Η Coca Cola 3E είναι από τους ισχυρότερους εξαγωγικούς ομίλου της Ελλάδας με το 92,3% των πωλήσεών του να γίνεται εκτός Ελλάδας. Δραστηριοποιείται σε συνολικά 28 χώρες στην Ευρώπη και στη Νιγηρία και ειδικότερα Αυστρία, Κύπρο, Ελλάδα, Ιταλία, ∆ηµοκρατία της Ιρλανδίας, Ελβετία, Κροατία, ∆ηµοκρατία της Τσεχίας, Εσθονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία, Σλοβακία, Σλοβενία, Αρµενία, Λευκορωσία, Βοσνία - Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, ΠΓ∆Μ, Μολδαβία, Μαυροβούνιο, Νιγηρία, Ρουµανία, Ρωσία, Σερβία και Ουκρανία. 

Τιτάν
Η διευρυμένη παρουσία της τσιμεντοβιομηχανίας Τιτάν στο εξωτερικό από όπου αντλεί το 75% των εσόδων της δεν την βοήθησαν να αντιπαρέλθει την κατάρρευση της ζήτησης στην ελληνική αγορά. Οι ενοποιημένες πωλήσεις υποχώρησαν κατά 19% στα 1,09 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 89% σε μόλις 11 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2010. 

Ο κύκλος εργασιών στις αγορές της Ελλάδας και της Δυτικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων και των εξαγωγών, μειώθηκε κατά 39% στα 269 εκατ. ευρώ. Στις ΗΠΑ ο κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 304 εκατ. ευρώ ενώ καταγράφηκαν λειτουργικές ζημιές 6 εκατ. ευρώ. 

Στις χώρες της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2% 241 εκατ. ευρώ. Στην Αίγυπτο και τη Βόρεια Αφρική η αναταραχή επέδρασε καταλυτικά στα αποτελέσματα του ομίλου και μόνο η Τουρκία απέδωσε οφέλη στον όμιλο. Συνολικά, ο κύκλος εργασιών του τομέα Ανατολικής Μεσογείου περιορίστηκε κατά 23% σε 278 εκατ. ευρώ εν μέρει και λόγω της ανατίμησης του ευρώ έναντι της αιγυπτιακής και της τουρκικής λίρας. 

Intralot 
Με παρουσία σε περισσότερες από 53 χώρες, µε περίπου 5.500 εργαζομένους και µε έσοδα 1,2 δισ. ευρώ το 2011 (+9,1%), η Intralot θεωρείται ως η πλέον εξωστρεφής ελληνική επιχείρηση. Περίπου το 96% των εσόδων της και της λειτουργικής κερδοφορίας της προήλθε από τις διεθνείς της δραστηριότητες, ποσοστό που αναμένεται ότι θα διατηρηθεί και για το 2012. Σε επίπεδο εσόδων ο όµιλος εκτιµάται πως θα συνεχίσει να ευνοείται από την αύξηση των δαπανών για τυχερά παιχνίδια, ιδιαίτερα στις αγορές της Λατινικής Αµερικής και της Ασίας όπου σχεδιάζει την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του, ενώ φέτος σχεδιάζει να μπει στην υπό απελευθέρωση αγορά της Γερμανίας και να ενισχύσει περαιτέρω της θέση της στη Βουλγαρία. Τα κέρδη μετά από φόρους το 2011 υποχώρησαν στα 35,5 από 54,79 εκατ. ευρώ το 2010. 

S&B
Με αυξημένες πωλήσεις στις περισσότερες από τις μεγάλες διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται έκλεισε το 2011 για τον όμιλο της S&B που είδε τα καθαρά του κέρδη να αυξάνονται στα 20,5 εκατ. ευρώ από 12,8 εκατ. ευρώ το 2010. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2011 σε 455,7 εκατ. ευρώ από 420,1 εκατ. ευρώ το 2010. 

Η μέση αύξηση των εσόδων της άγγιξε το 8% με τις πωλήσεις προς τρίτους πελάτες να φτάνουν τα 422,787 εκατ. ευρώ έναντι 391,6 εκατ. ευρώ το 2010. Μεγαλύτεροι «πελάτες» της S&B παρέμειναν, η γερμανική αγορά με πωλήσεις 104,8 εκατ. ευρώ (+9%), και οι ΗΠΑ με 69,58 εκατ. ευρώ (+7,2%). Ακολουθεί η Γαλλία με 34,87 εκατ. ευρώ και αξιοσημείωτη αύξηση κατά 27%, η Ολλανδία με 19,1 εκατ. ευρώ, η Ιταλία με 16 εκατ. ευρώ, η Ρωσία με 15,5 εκατ. ευρώ, ο Καναδάς με 14,6 εκατ. ευρώ, η Σουηδία με 12,4 εκατ. ευρώ, η Κίνα με 11,5 εκατ. ευρώ και η Βραζιλία με 10,78 εκατ. ευρώ. Στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται -πάνω από 75 συνολικά- οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 113 εκατ. ευρώ. 

Motor Oil 
Οι εξαγωγές πετρελαιοειδών αυξήθηκαν κατά περίπου 9% για τον όμιλο της Motor Oil το 2011 και έφτασαν να αντιπροσωπεύουν το 47,18% του συνολικού κύκλου έναντι του 43,3% το 2010. Στο εξωτερικό κατευθύνθηκε σημαντικά μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων από ότι στο εσωτερικό. Έτσι το 2011 πουλήθηκαν σε ξένες αγορές 6,5 εκατ. μετρικοί τόνοι (το 56,7% των συνολικών πωλήσεων σε όγκο), ενώ στο εσωτερικό περίπου 5 εκατ. μετρικοί τόνοι (43,3%). Ο συνολικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε πέρυσι στα 8,74 δις. ευρώ (+41,3%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν κατά 12,9%, στα 142,8 εκατ. ευρώ. 

Frigoglass 
Όπως και στην Coca Cola 3Ε έτσι και στη Frigoglass το 95% των πωλήσεων προέρχεται από δραστηριότητες στο εξωτερικό. Το 2011, οι πωλήσεις του τομέα επαγγελματικής ψύξης στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αυξήθηκαν στα 163 εκατ. ευρώ από 131 εκατ. ευρώ το 2010, στη Δυτική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 101 εκατ. ευρώ από 72 εκατ. ευρώ, στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή ανήλθαν σε 88 εκατ. ευρώ από 75 εκατ. ευρώ, ενώ υποχώρησαν στις αγορές της Ασίας σε 85 εκατ. ευρώ από 89 εκατ. ευρώ το 2010. Στην Αμερική οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν στα 14 από 7 εκατ. ευρώ. Συνολικά ο κύκλος εργασιών της Frigoglass αυξήθηκε το 2011 στα 555,2 εκατ. ευρώ από 457 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 24,6 εκατ. ευρώ έναντι 25,4 εκατ. ευρώ το 2010. 

Folli-Follie
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, οι πωλήσεις της Folli Follie έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ το 2011 και διαμορφώθηκαν σε 1,021 δισ. ευρώ. Παρότι η Folli Follie είναι μια κατεξοχήν πολυεθνική ελληνική επιχείρηση με συνολικά 37 θυγατρικές σε όλο τον κόσμο και το 46,5% των πωλήσεών της να κατευθύνεται σε αγορές εκτός Ελλάδος, εντούτοις η επίδοση του 2011 οφείλεται αποκλειστικά στην ελληνική αγορά. Ο κύκλος εργασιών της στην Ελλάδα αυξήθηκε στα 546 εκατ. ευρώ από 486,5 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ αντίστοιχα μειώθηκαν στα 357,7 εκατ. ευρώ από 364,4 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στις ασιατικές αγορές και στα 117,6 εκατ. ευρώ από 138,6 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν στα 89,5 εκατ. ευρώ από 83,2 εκατ. ευρώ το 2010, παρότι όπως ανακοίνωσε η διοίκηση «οι επιπτώσεις της οικονοµικής κρίσης ειδικά στις ευάλωτες οικονοµίες της Ελλάδος, Ισπανίας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσµατα». Παρόλα αυτά η επίδοση του Οµίλου µας σε επίπεδο πωλήσεων ήταν η καλύτερη στην ιστορία του, µε πωλήσεις να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, µε τα EBITDA στα 198,8 εκατ. ευρώ περίπου, και κέρδη προ φόρων στα 91,3 εκατ. ευρώ 

Βιοχάλκο 
Διέξοδο στις ξένες αγορές βρήκε ο όμιλος Βιοχάλκο το 2011 για να ενισχύσει τις πωλήσεις του. Η αξία των εξαγωγών του αυξήθηκε κατά 32% και έφτασαν να αντιπροσωπεύουν πλέον το 85% των συνολικών πωλήσεων. Από τον τζίρο του 2011 (3,535 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 19,5% κυρίως λόγω των υψηλών διεθνών τιμών των μετάλλων), μόλις τα 539,68 εκατ. ευρώ ήταν προϊόν πωλήσεων στην Ελλάδα. Κι αν στο εσωτερικό οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση της τάξης του 23%, συνέβη το ακριβώς αντίθετο σε αγορές όπως η Αμερική (+77,85%), στην Ε.Ε (+32%), στην Ασία (+38,5%) και τις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης (+23,5%). Για το 2011 η μεγαλύτερη αγορά των εταιρειών του ομίλου (Σίδενορ, ΕΛΒΑΛ, Χαλκόρ, Σωλην. Κορίνθου, Ελληνικά Καλώδια), ήταν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πωλήσεις 2,246 δισ. ευρώ. Στην υπόλοιπη Ευρώπη ο όμιλος πραγματοποίησε πωλήσεις 288 εκατ. ευρώ, στις ΗΠΑ άλλα 208 εκατ. ευρώ, και στην Ασία 179,977 εκατ. ευρώ. Ελαφρώς μειωμένες ήταν οι πωλήσεις στην Αφρική (68,3 εκατ. ευρώ) και την Ωκεανία (4,5 εκατ. ευρώ). 
Παρά την αλματώδη αύξηση των εξαγωγών του ομίλου, η Βιοχάλκο κατέγραψε πέρυσι διπλασιασμό των ζημιών της στα 42,7 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από τον ισολογισμό της, την «ευθύνη» φέρει το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος που επωμίστηκε λόγω των αυξημένων επιτοκίων. Με ένα σύνολο υποχρεώσεων 2,06 δισ. ευρώ, ο όμιλος πλήρωσε σε τόκους και άλλα χρηματοοικονομικά έξοδα πάνω από 89 εκατ. ευρώ όταν πέρυσι είχε καταβάλει 57 εκατ. ευρώ. 

Μυτιληναίος/ΜΕΤΚΑ
Η εξαγωγική δραστηριότητα του ομίλου Μυτιληναίος αυξήθηκε κατά 80% και ξεπέρασε τα 1,2 δισ. ευρώ το 2011 σε σύνολο πωλήσεων 1,571 δισ. ευρώ. Την σημαντικότερη συνεισφορά στην επίδοση αυτή είχε η ΜΕΤΚΑ η οποία υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της στα 1,003 δισ. ευρώ (από 581,3 εκατ. ευρώ το 2010) καθώς επιταχύνθηκε η εκτέλεση υπογεγραμμένων συμβάσεων για την κατασκευή εργοστασίων ηλεκτρικής ενέργειας στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Τουρκίας και της Συρίας. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συµβασιοποιηµένων έργων της εταιρείας ανέρχεται σε 1,7 δισ. ευρώ σε Ευρώπη, Τουρκία, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου Μυτιληναίος υποχώρησαν το 2011 κατά 30% στα 42,581 εκατ. ευρώ. 

Σαράντης
Η υποχώρηση των πωλήσεων του ομίλου Σαράντη στην Ελλάδα, αντισταθμίστηκε από τις αυξημένες πωλήσεις στις αγορές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται εμπορικά ο όμιλος. Από τα 221 εκατ. ευρώ του τζίρου του το 2011, τα 76,54 εκατ. ευρώ έγιναν στην Ελλάδα (-1,91%) και τα 144,75 εκατ. ευρώ στο εξωτερικό όπου σημειώθηκε αύξηση 1,95%. Οι ξένες αγορές αντιστοιχούν στο 65,41% των ετήσιων πωλήσεων της Σαράντης για το 2011 αλλά συνεισφέρουν κατά 42,7% στα κέρδη προ φόρων και τόκων. Μεγαλύτερη ξένη αγορά είναι η Πολωνία με 67,94 εκατ. ευρώ (+2,48%), ακολουθεί η Ρουμανία (35,4 εκατ. ευρώ με πτώση 5,97%), η Σερβία (13,09 εκατ. ευρώ) με άνοδο 18,24%, η Βουλγαρία (10 εκατ. ευρώ με υποχώρηση 13,8%), η Ουγγαρία (8,31 εκατ. ευρώ με αύξηση 27,55), η Τσεχία (7,25 εκατ. ευρώ με άνοδο 20%) και η ΠΓΔΜ με τζίρο 2,69 εκατ. ευρώ και άνοδο 1,89% το 2011. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν κατά 17,6% στα 9,7 εκατ. ευρώ 

Πλαστικά Κρήτης 
Η ισχυρή διεθνής παρουσία του ομίλου Πλαστικά Κρήτης στο εξωτερικό, συνέβαλε τα μέγιστα ώστε το 2011 να κλείσει με αύξηση 10,5% στον τζίρο που διαμορφώθηκε στα 188,5 εκατ. ευρώ και με άνοδο των καθαρών κερδών κατά 28,15% στα 13,27 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν πλέον το 64% των πωλήσεων της μητρικής εταιρείας ενώ σε επίπεδο ομίλου η δραστηριότητα των θυγατρικών αποδίδει το 43,7% των πωλήσεων και το 31,8% των κερδών. Στον υψηλότερο ρυθμό αύξησης της κερδοφορίας σε σχέση με τις πωλήσεις συνέβαλε καθοριστικά η επίδοση της κινεζικής θυγατρικής Shanghai HiTeC Plastics, η οποία πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 17% έναντι του 2010 και αύξηση κερδοφορίας κατά 73% ( 3,4 εκατ. ευρώ από 1,98 εκατ. ευρώ).

Πλαστικά Θράκης
Μόλις το 15,9% των ενοποιημένων πωλήσεων της εταιρείας Πλαστικά Θράκης - ήτοι περίπου 41 εκατ. ευρώ σε σύνολο 261,88 εκατ. ευρώ το 2011- πραγματοποιείται στην ελληνική αγορά. Ο όμιλος συμμετέχει σε συνολικά 23 εμπορικές και παραγωγικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μεταξύ άλλων σε Ιρλανδία, Σκωτία, Βουλγαρία, Νορβηγία, Τουρκία, Σερβία, Σουηδία, Κύπρο, ΗΠΑ κ.α Εντός του 2012 η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει θυγατρική εμπορική εταιρεία στην Κίνα, η οποία θα δραστηριοποιείται στον κλάδο των τεχνικών υφασμάτων. Επίσης, επεκτείνεται η δραστηριότητα των θυγατρικών του Ομίλου στη Σκανδιναβία - εκτός από τη Συσκευασία- και στον κλάδο των Τεχνικών Υφασμάτων. Ο όμιλος παρουσίασε κέρδη 4,1 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι 1 εκατ. ευρώ το 2010. 

Κορρές 
Το 2011 έκλεισε για τον Όμιλο ΚΟΡΡΕΣ με αύξηση πωλήσεων 6% στην ελληνική αγορά και ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας κατά 15%. Αύξηση περίπου 18% παρουσίασαν οι πωλήσεις στις αγορές προτεραιότητας όπως Γερμανία, Ισπανία και Ρωσία . Οι πωλήσεις εξωτερικού αντιστοιχούν περίπου στο 305 των συνολικών εσόδων του 2011. Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν στα 42,6 εκατ. ευρώ ενώ ο όμιλος παρουσίασε ενοποιημένες ζημιές 3,4 εκατ. ευρώ. Στις αγορές του εξωτερικού, προτεραιότητα του Οµίλου θα αποτελέσουν οι αγορές εστίασης όπως είναι η Ισπανία , η Γερµανία, η Ρωσία στην Ευρώπη και η Αµερική. Σε ότι αφορά την Ισπανία, ο όµιλος βρίσκεται ήδη σε 1.000 φαρμακεία αλλά και σε πολυκαταστήματα, στη Γερµανία εισήλθε το 2011 σε μεγάλη λιανική αλυσίδα ενώ στη Ρωσία, τοποθετήθηκε στις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες της χώρας, οι οποίες ελέγχουν το 73% της τοπικής αγοράς. Στην Αµερική, ο Όµιλος θα αναπτυχθεί µέσω της συνεργασίας της µε τη Johsnon & Johnson η οποία µε την ολοκλήρωση της µεταβατικής περιόδου το 2011, ανέλαβε εξολοκλήρου τη διανοµή των προϊόντων. 

Βιοκαρπέτ
Η προσπάθεια για ενίσχυση της εξωστρέφειας του ομίλου ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ είχε ως αποτέλεσμα το 2011 οι εξαγωγές (κυρίως μέσω της θυγατρικής Exalco) να αυξηθούν κατά 7% στα 45,46 εκατ. ευρώ και να αντιστοιχούν πλέον στο ήμισυ των ενοποιημένων πωλήσεων. Συνολικά η Βιοκαρπέτ παρουσίασε έσοδα 90,81 εκατ. ευρώ (+5,5%) αλλά διεύρυνση των ζημιών της στα 9,46 εκατ. ευρώ. 

Eurodrip
Η Εurodrip έκλεισε τη χρήση 2011 με αύξηση πωλήσεων 14,5% στα 77,896 εκατ. ευρώ και πτώση 24,45 στα καθαρά κέρδη που διαμορφώθηκαν στα 2,28 εκατ. ευρώ. Η εξωστρέφεια του Ομίλου αυξήθηκε κατά το 2011 και αποτελεί πλέον το 91% του συνολικού τζίρου. Η Eurodrip δραστηριοποιείται με επτά θυγατρικές εταιρείες και δίκτυο εξαγωγών που εκτείνεται σε περισσότερες από 60 χώρες. Το 40% του ενοποιημένου τζίρου προήλθε από τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική. Οι εξαγωγές της μητρικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 30% σε σχέση με το 2010. 

ΣΙΔΜΑ 
Η μείωση της ζήτησης για προϊόντα χάλυβα στην Ελλάδα οδήγησε σε πτώση κατά 6% στις πωλήσεις της ΣΙΔΜΑ που διαμορφώθηκαν σε 116 εκατ. ευρώ. Την υποχώρηση του κύκλου εργασιών στην ελληνική αγορά κάλυψαν εν μέρει οι πωλήσεις των θυγατρικών στα Βαλκάνια και οι εξαγωγές της εταιρείας, οι οποίες αποτέλεσαν το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου. Οι θυγατρικές της ΣΙΔΜΑ στα Βαλκάνια, παρουσίασαν αύξηση του κύκλου εργασιών, η μεν Βουλγαρία κατά 4,2% στα 14,2 εκατ. ευρώ η δε Ρουμανία κατά 9,5% στα 25,6 εκατ. ευρώ. Η συνεισφορά τους στο συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου αυξήθηκε από 23% το 2010 σε 28% το 2011. 

Βαρβαρέσος
Το 72% των πωλήσεων της Βαρβαρέσος για το 2011, συνολικού ύψους 17,6 εκατ. ευρώ, ήταν προϊόν εξαγωγών. Η εταιρεία μείωσε τις ζημιές της στα 3,55 εκατ. ευρώ από 4,1 εκατ. ευρώ το 2010. 

Mevaco 
Οι εξαγωγές του ομίλου Mevaco αυξήθηκαν το 2011 κατά 115% και έφτασαν να αντιπροσωπεύουν το 44,61% του συνολικού κύκλου εργασιών της, ήτοι 13,2 εκατ. ευρώ σε σύνολο 29,62 εκατ. ευρώ πωλήσεων. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 770,2 χιλ. ευρώ. 

Νηρέας 
Πάνω από το 75% των πωλήσεων του ομίλου Νηρέας το 2011 απορροφήθηκε από αγορές του εξωτερικού. Στην Ελλάδα η αξία των πωλήσεων ήταν 48,791 εκατ. ευρώ, ενώ στην Ευρωζώνη και άλλες χώρες του εξωτερικού έφτασαν σωρευτικά τα 148,1εκατ. ευρώ (σύνολο 196,9 εκατ. ευρώ). 

Κρι-Κρι 
Οι εξαγωγές της γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι έχουν διπλασιαστεί μέσα στην τελευταία διετία και πλέον αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών εσόδων του ομίλου το 2011 (47,9 εκατ. ευρώ το 2011). Η εταιρεία διαθέτει ήδη πάνω από 1800 σημεία πώλησης στη Βουλγαρία, εξάγει παγωτό και γιαούρτι στην ΠΓ∆Μ, την Αλβανία και τη Ρουμανία, έχει τοποθετηθεί στην αγορά της Γερμανίας (1500 σημεία πώλησης), εξάγει επίσης στην Ιταλία, καθώς και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στη Δανία για λογαριασμό πελάτη. Την τελευταία τριετία έχει μπει και στην αγορά του Βορείου Ιράκ και του Κουρδιστάν με πωλήσεις προϊόντων ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί και σε επίπεδο παραγωγής. 

Ικτίνος
Οι εξαγωγές μαρμάρου αυξήθηκαν κατά 47,01 % το 2011 σε σχέση με το 2010, και αποτελούν το 86,5% του κύκλου εργασιών της εταιρίας που διαμορφώθηκε σε 27,364 εκατ. ευρώ (+24%). Η εταιρεία πραγματοποίησε στροφή προς τις εξαγωγές πέρυσι, υιοθετώντας ταυτόχρονα συντηρητική πολιτική στην εσωτερική αγορά.

FG Europe 
Σημαντική αύξηση των εξαγωγών της κατά 18% κατέγραψε η FG Europe το 2011. Οι εξαγωγές της εταιρείας αντιπροσωπεύουν πλέον το 73,94% των πωλήσεων του κλιματισμού και το 69,13% των συνολικών πωλήσεων της Εταιρείας ύψους 94,08 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,39% στα 4,21 εκατ. ευρώ. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει τη σχέση πωλήσεων εξωτερικού εσωτερικού στο 70/30.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: