Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Λαρς φον Τρίερ: ∆εν θα µου βουλώσουν το στόµα.

64o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ

Οι δηλώσεις του Λαρς φον Τρίερ περί Ναζί, Χίτλερ και Εβραίων έκαναν τον γύρο του κόσµου. Και την εποµένη, η επιτροπή του Φεστιβάλ των Καννών συγκάλεσε έκτακτη γενική συνέλευση. Με κατάληξη την... αποποµπή του δανού σκηνοθέτη από τη διοργάνωση και την έξοδο της ταινίας του από το διαγωνιστικό τµήµα
Ο Λαρς φον Τρίερ, σύµφωνα µε ανακοίνωση του Φεστιβάλ Καννών, είναι πλέον persona non grata. Και οι δηλώσεις του σχολιάστηκαν από τα µεγάλα «κεφάλια» της Κρουαζέτ ως «απαράδεκτες, αντίθετες µε τα ιδεώδη της ανθρωπιάς και της γενναιοδωρίας που προέχουν πέρα από κάθε ύπαρξη σε αυτό το φεστιβάλ. Η επιτροπή του Φεστιβάλ καταδικάζει σφόδρα αυτά τα σχόλια και θεωρεί τον Λαρς φον Τρίερ ανεπιθύµητο, πάραυτα».

Στο παρασκήνιο δε φούντωναν οι αφηγήσεις των ξεσπασµάτων του δανού σκηνοθέτη, κυρίως από τότε που βρέθηκε στους κόλπους του Χόλιγουντ, όπως αναπαράγονταν οι φήµες ότι πάσχει από κατάθλιψη.

Ο ίδιος ο Τρίερ απέναντί µου, αφού ζητά συγγνώµη για τις δηλώσεις του, ξεσπαθώνει: «Θα πρέπει να σου πω ότι οι τελευταίοι που δικαιούνται να µιλάνε υπέρ των Εβραίων είναι οι Γάλλοι. Οποιος έχει διαβάσει Ιστορία ξέρει ότι οι Γάλλοι φέρθηκαν στους Εβραίους µε τον πιο βάναυσο, κυνικό τρόπο. Οχι µόνο τους κατέδιδαν, αλλά έκαναν και πλιάτσικο στις περιουσίες τους. Αρκετοί έκαναν λεφτά αρπάζοντας περιουσίες Εβραίων κατά τη διάρκεια της γερµανικής κατοχής».

Μ’ αυτά που λες επιβαρύνεις τη θέση σου... 
∆εν µ’ ενδιαφέρει. Εχω όρεξη να µιλήσω για την πολιτική. Ας πούµε άλλο πράγµα οι Εβραίοι και το Ολοκαύτωµα και εντελώς διαφορετική η επιθετικότητα και η τροµοκρατία που ασκούν οι κυβερνήσεις του Ισραήλ εναντίον του λαού της Παλαιστίνης. Ακόµα, πρέπει να τραβήξουµε γραµµή ανάµεσα σε σπουδαίους γερµανούς καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν µε το Γ’ Ράιχ και στην σπουδαία καλλιτεχνική προσφορά τους. Είναι ανόητο να τα διαγράψουµε όλα. Και κάτι ακόµα. Θεωρώ εντελώς ηλίθια την απόφαση για τους βοµβαρδισµούς στη Λιβύη από το ΝΑΤΟ και τους Αµερικανούς. Είµαι κάθετα αντίθετος µε το καθεστώς του Καντάφι. Οµως αυτοί οι βοµβαρδισµοί δεν έγιναν για να προστατευτούν οι πολίτες από τον Καντάφι αλλά για να επακολουθήσει πλιάτσικο στις πρώτες ύλες. Πρέπει επιτέλους εµείς οι Ευρωπαίοι να αρχίσουµε να κουβεντιάζουµε µερικά θέµατα που θεωρούνται ταµπού.

Οπως λόγου χάριν η επιθετικότητα των Αµερικανών και του ΝΑΤΟ που αποσκοπεί να µετατρέψουν όλες τις χώρες σε πειθήνια όργανα του πλανητάρχη.

Επειτα απ’ αυτά που λες µπαίνεις στη µαύρη λίστα οριστικά. 
«∆ηλαδή τι να κάνω; Να µε κλείσουν σε κλουβί και να µου βουλώσουν το στόµα; Το ξαναλέω. Οποιος έχει διαβάσει Ιστορία θα δει ότι όλοι σχεδόν φέρθηκαν στους Εβραίους χειρότερα και από σκατά. Είµαι περήφανος που µε θεωρούν persona non grata». Μετά µε κοιτάει και σε κλάσµατα δευτερολέπτου µε ρωτάει: «Είσαι Ελληνας, έτσι δεν είναι; Πρέπει να σου πω ότι είµαι πιο κοντά στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία. Γιατί κατά βάθος πιστεύει στην απόλαυση, στη χαρά και την ευδαιµονία.

Αντιθέτως, η ∆υτική καλλιεργεί τις ενοχές στους πιστούς. Καθολικοί και Προτεστάντες έχουν αναγάγει το βάσανο, το µαστίγωµα και τη Σταύρωση σε ύψιστο αγαθό».


Ο Φρανκενστάιν είναι τρανσέξουαλ!

«Χώσ’ το από πίσω» λέει η πανέµορφη Βέρα, η οποία είναι ο Βινσέντε. Τον οποίο Βινσέντε µετάλλαξε σε ζωντανή κούκλα ένας γιατρός και ερευνητής µε το όνοµα Ρόµπερτ (Αντόνιο Μπαντέρας). «Περίµενε», του λέει, «να φέρω βαζελίνη».

Τουτέστιν τρανσέξουαλ το πανέµορφο «τέρας» του δόκτορος Φρανκενστάιν!

Προηγουµένως και αφού ο Βινσέντε έχει βιάσει µια µικρή, ο Ρόµπερτ, ο πατέρας της, τον απάγει και τον µεταµορφώνει σε Βέρα. «Κοίτα», του λέει, «πάει το πουλί σου. Τώρα στη θέση του έχεις µια τρύπα. Φρόντισε να την κρατάς ανοικτή για να παίρνει αέρα». Και της κάνει δώρο... δονητές. Αυτά τα γαργαλιστικά από το χθεσινό grandioso γεγονός του φεστιβάλ. Και της τελευταίας ταινίας του παµπόνηρου Πέδρο Αλµοδόβαρ µε τον τίτλο «La Piel que habito». Ας πούµε «Ζω µε ξένο δέρµα». Που πάει να πει πλαστική χειρουργική. Πειράµατα Γενετικής (Transgenesis). ∆ηλαδή ανάµειξη γονιδίων ανθρώπου µε ζώων.

«Οσα επινόησε η Μαίρη Σέλεϊ τον 19ο αιώνα και τα έγραψε στον “Φρανκενστάιν” και όσα έγιναν ταινία µε τον ίδιο τίτλο από το 1910, σήµερα δεν είναι φαντασία αλλά πραγµατικότητα. Αν και είναι απαγορευµένα τα πειράµατα µε ανθρώπινα γονίδια, εξακολουθούν παράνοµα να λειτουργούν πολλά τέτοια εργαστήρια. Μπορεί όµως κάποιος να το δει και διαφορετικά. Σαν αναφορά στην αρχαία ελληνική µυθολογία. Ο γιατρός, ας πούµε, που κάνει τα πειράµατα είναι ο σηµερινός Προµηθέας που προσφέρει στον κόσµο τη φωτιά. Ταυτόχρονα ο Ρόµπερτ µοιάζει µε τους Τιτάνες που έκλεψαν το φως. Γιατί το λέω αυτό; Επειδή εφευρίσκει νέο, ανθεκτικό δέρµα από µείγµα ανθρώπινου γονιδίου µε αυτό του χοίρου.

∆έρµα απόρθητο στις µολύνσεις, τα κουνούπια, την ακτινοβολία. Η ανθρωπότητα ανακαλύπτει σήµερα το δικό της φως».

Και η πλαστική χειρουργική;
«Τι θα έκαναν χωρίς αυτήν οι γυναίκες; Τέλος πάντων. Η Βραζιλία είναι η πρωταθλήτρια στην πλαστική. Γι’ αυτό η µητέρα του Ρόµπερτ κατάγεται από τη Βραζιλία. Και γι’ αυτό η µάνα λέει “η µήτρα µου είναι καταραµένη”».

Τελικά υπέρ ή κατά της πλαστικής χειρουργικής; 
«Στην καθολική Ισπανία κάθε επέµβαση στο ανθρώπινο σώµα είναι απαγορευµένη και θεωρείται µεγάλη, ασυγχώρητη αµαρτία. Ετσι µεγάλωσα. Με καθολικές αρχές».

Αρα, εναντίον κάθε επέµβασης...
«Σας είπα, είναι απαγορευµένο. Ολη όµως η διατροφική αλυσίδα µας είναι µεταλλαγµένη από αυτή τη διαδικασία.

Ποιος ξέρει τι βάζουµε στο στοµάχι µας». 
Εδώ δεν ξέρουµε το αληθινό σεξουαλικό όργανο του διπλανού µας. Πέος; Αιδοίο; 




«Ακριβώς. Κάποτε το εργαλείο ήταν η αδιαµφισβήτητη ταυτότητα κάθε ατόµου. Αρσενικό - θηλυκό. Σήµερα αυξάνεται ο πληθυσµός ατόµων χωρίς συγκεκριµένη ταυτότητα. Ποιοι είµαστε; Τι είµαστε; ∆είτε το αυτό σε µια ευρύτερη προοπτική.

Η “ουδετερότητα”, το απρόσωπο, το τίποτα αυξάνεται µε ιλιγγιώδη ταχύτητα». Κοίτα να δεις τι λέει ένας τύπος που δηµοσίως έχει δηλώσει ότι είναι γκέι. Κόντρα στον εαυτό του. Γι’ αυτό είναι µεγάλος καλλιτέχνης.

Και κάτι τελευταίο. Πέδρο είσαι Ναζί;
«Φυσικά όχι».

Δεν υπάρχουν σχόλια: