Η άνοδος της βενζίνης στη Γερμανία και η δυσαρέσκεια των πολιτών πιέζουν την κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλίες. Στο τραπέζι πρόταση που θα βάλει φρένο στις συνεχείς αυξομειώσεις εντός μιας ημέρας
Κάθε χρόνο λίγο πριν από... το Πάσχα, οι πέντε μεγάλες εταιρίες πετρελαιοειδών BP, Shell, Exxon, Total και Conoco-Phillips «χρυσώνουν» τους ισολογισμούς τους με γενναίες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης.
Την δυσαρέσκεια των Γερμανών πολιτών προκαλούν κυρίως οι αυξήσεις στην τιμή που γίνονται πολλές φορές μέσα σε μια μέρα.
Στα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης βρίσκεται ένα νέο μέτρο σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται στις εταιρίες μόνο μια αύξηση της τιμής της βενζίνης ανά ημέρα (!!!).
Επ΄ αυτού ο αναπληρωτής αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας των κυβερνώντων Χριστιανοδημοκρατών Μίχαελ Φουξ δήλωσε σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό Deutschlandfunk (Ντόιτσλαντφουνκ):
«Στα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζεται πώς να τερματιστεί η κούρσα τιμών στα πρατήρια. Κανένας δεν μπορεί να αποδεχθεί διακυμάνσεις στις τιμές του τύπου, 8 λεπτά ακριβότερα το πρωί, 4 λιγότερα το μεσημέρι και το βράδυ πάλι 7 λεπτά ακριβότερα. Κανείς δεν μπορεί να το καταλάβει. Εξετάζουμε μήπως έχει νόημα για μας να υιοθετήσουμε το αυστραλιανό μοντέλο, το οποίο επιβάλλει στις εταίρες μια και μόνο αύξηση τιμών την ημέρα, η οποία θα πρέπει να κοινοποιείται στις αρχές το μεσημέρι της προηγούμενης, έτσι ώστε να σταματήσει αυτό που ζούμε σήμερα».
Παραμένει ο ΦΠΑ στην τιμή πώλησης
Στα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης βρίσκεται ένα νέο μέτρο σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται στις εταιρίες μόνο μια αύξηση της τιμής της βενζίνης ανά ημέρα (!!!).
Επ΄ αυτού ο αναπληρωτής αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας των κυβερνώντων Χριστιανοδημοκρατών Μίχαελ Φουξ δήλωσε σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό Deutschlandfunk (Ντόιτσλαντφουνκ):
«Στα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζεται πώς να τερματιστεί η κούρσα τιμών στα πρατήρια. Κανένας δεν μπορεί να αποδεχθεί διακυμάνσεις στις τιμές του τύπου, 8 λεπτά ακριβότερα το πρωί, 4 λιγότερα το μεσημέρι και το βράδυ πάλι 7 λεπτά ακριβότερα. Κανείς δεν μπορεί να το καταλάβει. Εξετάζουμε μήπως έχει νόημα για μας να υιοθετήσουμε το αυστραλιανό μοντέλο, το οποίο επιβάλλει στις εταίρες μια και μόνο αύξηση τιμών την ημέρα, η οποία θα πρέπει να κοινοποιείται στις αρχές το μεσημέρι της προηγούμενης, έτσι ώστε να σταματήσει αυτό που ζούμε σήμερα».
Παραμένει ο ΦΠΑ στην τιμή πώλησης
Υπάρχουν υποψίες για καρτέλ μεταξύ των εταιριών πετρελαιοειδών,παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς ο Μίχαελ Φουξ
Όπως και σε άλλες χώρες, έτσι και στη Γερμανία είναι πολλοί εκείνοι που μιλούν για κοινή διαμόρφωση τιμών από τις πετρελαιοπαραγωγές εταιρίες. Τι απαντά ο αναπληρωτής αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας των Χριστιανοδημοκρατών στο ερώτημα αν υπάρχει κοινή διαμόρφωση τιμών στη Γερμανία;
«Δεν μπορούμε να το αποδείξουμε. Αν είχαμε στα χέρια μας αποδείξεις, τότε να είστε βέβαιος ότι θα είχαμε επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να αποδείξουμε ότι υπάρχει κοινή διαμόρφωση τιμών μεταξύ των εταιριών».
Ένα επιχείρημα κατά του δημοσίου είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της τιμής της βενζίνης αποτελείται από φόρους. Ο Μίχαελ Φουξ ωστόσο αποκλείει ότι το γερμανικό δημόσιο θα παραιτηθεί από τη φορολόγηση της βενζίνης:
«Το δημόσιο επιβάλλει ΦΠΑ στην τιμή πώλησης. Δεν μπορούμε να αποδυναμώσουμε ολόκληρο το σύστημα του ΦΠΑ. Υπάρχουν ήδη πολλές εξαιρέσεις. Γι αυτό και είμαι αντίθετος σε κάποια αλλαγή. Ο φόρος πετρελαίου παραμείνει ούτως ή άλλως ως έχει».
Deutsche Welle
Christoph Heinemann / DLF / Στέφανος Γεωργακόπουλος
«Δεν μπορούμε να το αποδείξουμε. Αν είχαμε στα χέρια μας αποδείξεις, τότε να είστε βέβαιος ότι θα είχαμε επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να αποδείξουμε ότι υπάρχει κοινή διαμόρφωση τιμών μεταξύ των εταιριών».
Ένα επιχείρημα κατά του δημοσίου είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της τιμής της βενζίνης αποτελείται από φόρους. Ο Μίχαελ Φουξ ωστόσο αποκλείει ότι το γερμανικό δημόσιο θα παραιτηθεί από τη φορολόγηση της βενζίνης:
«Το δημόσιο επιβάλλει ΦΠΑ στην τιμή πώλησης. Δεν μπορούμε να αποδυναμώσουμε ολόκληρο το σύστημα του ΦΠΑ. Υπάρχουν ήδη πολλές εξαιρέσεις. Γι αυτό και είμαι αντίθετος σε κάποια αλλαγή. Ο φόρος πετρελαίου παραμείνει ούτως ή άλλως ως έχει».
Deutsche Welle
Christoph Heinemann / DLF / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης
http://www.dw.de/dw/article/0,,15854863,00.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου