Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΥΠΟΙΚ: Δεν μπαίνει πλαφόν στον φόρο καυσίμων

Η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους των καυσίμων σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών τους, δεν θα υλοποιηθεί για δημοσιονομικούς λόγους καθώς προσκρούει στις αντιδράσεις του ΥΠΟΙΚ.

Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για τη χώρα, η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα ισοδυναμούσε με...

απώλειες εσόδων τις οποίες δεν μπορεί να αντέξει ο κρατικός προυπολογισμός.

Ένα από τα σενάρια που είχαν εξεταστεί είναι να μπει ανώτατο πλαφόν στο όφελος που θα έχει το κράτος από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ), έτσι ώστε όταν είναι πολύ αυξημένες οι διεθνείς τιμές ή οι τιμές διυλιστηρίου να ανακόπτεται η επιπλέον επιβάρυνση λόγω φορολογίας.

Εμμένει το ΥΠΑΝ στην ανάγκη μείωσης των τιμών

Σταθερό στην άποψη του για την ανάγκη "παγώματος" των φόρων στα καύσιμα προκειμένου να αποκλιμακωθούν οι τιμές σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών παραμένει το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Νωρίτερα το πρωί ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός ανέφερε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών,υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι αναπτυξιακή. 



«Ξέρουμε ότι τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντες που επηρεάζει τα έσοδα της χώρας», σημείωσε ο ίδιος για να τονίσει ότι «το 15% της επιβάρυνσης της τελικής τιμής προέρχεται από τα logistics και τα μεταφορικά». Διευκρινίζοντας παράλληλα ότι στα οπωροκηπευτικά το κόστος από τα καύσιμα μπορεί να φθάσει ακόμη και το 5% της τελικής τιμής.

Ένα ακόμη επιχείρημα που προέβαλε ο κ. Κομνηνός είναι ότι την τελευταία διετία έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων κατά 20% και στο "θέρμανσης" ακόμη περισσότερο. «Το να ανεβάζεις τους φόρους σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας, επιβραδύνει την ανάπτυξή της και έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζήτηση των προϊόντων και στις τιμές».

Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να διευκρινίσει ότι το συγκεκριμένο θέμα που το άνοιξε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης ο οποίος έχει στείλει σχετική επιστολή με συγκεκριμένες προτάσεις προς το υπουργείο Οικονομικών, δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης. Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι αρμοδιότητα του Ανάπτυξης, ο κ. Κομνηνός σημείωσε ότι στην ίδια πρόταση του κ. Ξυνίδη που απεστάλη στο ΥΠΟΙΚ στις 7 Μαρτίου, συμπεριλαμβάνεται και μια εναλλακτική πρόταση που αφορά στη μεταβολή του ΕΦΚ στα καύσιμα προς τα κάτω όταν αυξάνει η διυλιστηριακή τιμή τους.  



http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/687133/Article.aspx 

Δεν υπάρχουν σχόλια: