Ρεπορτάζ : Δημήτρης Πεφάνης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Οικονομία που σε πολλές περιπτώσεις φτάνει ή και ξεπερνά το 10% μπορούν να κάνουν όσοι χρησιμοποιήσουν σωστά την πιστωτική τους κάρτα αξιοποιώντας τις προσφορές των τραπεζών. Επιστροφές χρημάτων, εκπτώσεις σε αγορές συγκεκριμένων...
προϊόντων, φθηνότερη βενζίνη, ακόμη και δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια είναι κάποια από τα «δώρα» που κάνουν οι τράπεζες σε όσους χρησιμοποιούν συχνά το πλαστικό χρήμα.
Ωστόσο, πίσω από τις προσφορές κρύβεται μια σημαντική παγίδα: όσοι δεν εξοφλήσουν πλήρως τις εισφορές τους επιβαρύνονται με υψηλότατους τόκους, που φτάνουν ακόμη και το 20% σε ετήσια βάση. Δηλαδή, για να μη βγει τελικά χαμένος ο πελάτης, πρέπει να φροντίζει να πληρώνει κάθε μήνα ολόκληρη την οφειλή του και όχι το ελάχιστο ποσό που γράφει ο λογαριασμός της κάρτας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα προσφορών στο πλαστικό χρήμα αποτελεί η νέα πιστωτική κάρτα της Eurobank με την ονομασία Yes Visa, η οποία μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου προσφέρει επιστροφή χρημάτων 15% σε όλα τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development (και στη συνέχεια 6%), 3% σε επιλεγμένα πρατήρια βενζίνης ΕΚΟ και 1% της αξίας των υπόλοιπων αγορών. Η ίδια τράπεζα είχε συμπράξει με την Ελινόιλ επιτρέποντας στους κατόχους των πιστωτικών καρτών της να κερδίζουν το 10% της αξίας των αγορών τους από τα πρατήρια της εταιρείας καυσίμων.
Η πιο διαδεδομένη μέθοδος επιβράβευσης προς εκείνους που χρησιμοποιούν συχνά την πιστωτική τους κάρτα είναι η επιστροφή μετρητών.
Το ποσοστό της επιστροφής αρχίζει από 1% και φτάνει μέχρι και σε 15% της αξίας των αγορών, ενώ σχετικά προγράμματα εφαρμόζουν μία σειρά από τράπεζες όπως η Εθνική, η Eurobank και η Marfin.
Δημοφιλή είναι και τα προγράμματα επιβράβευσης μέσω συλλογής και εξαργύρωσης πόντων. Ανάλογα με την τράπεζα και την επιχείρηση, η ανταμοιβή μπορεί να υπερβεί ακόμα και το 30% υπό τη μορφή έκπτωσης σε αγορές.
Αλλα προγράμματα επιτρέπουν στον πελάτη να αποκτήσει ακόμα και εντελώς δωρεάν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες όπως είδη σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικές συσκευές ή διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία.
Για να το καταφέρει ο πελάτης πρέπει να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερους πόντους χρησιμοποιώντας συχνά την κάρτα του. Μάλιστα, σε περίπτωση κατά την οποία οι πελάτες μεταφέρουν χρήματα από άλλες πιστωτικές κάρτες, οι πόντοι πολλαπλασιάζονται ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμα μεγαλύτερα οφέλη.
Τα προγράμματα αυτά σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούν και το chip που ενσωματώνεται στις έξυπνες πιστωτικές νέας γενιάς, γεγονός που επιτρέπει στον πελάτη να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τους πόντους που έχει συλλέξει, αλλά και πώς μπορεί να τους ανταλλάξει. Προγράμματα αυτού του τύπου διαθέτουν οι περισσότερες τράπεζες, όπως μεταξύ των άλλων η Eurobank, η Εθνική και η Alpha Bank.
Σε αεροπορικά εισιτήρια. Παράλληλα, τράπεζες συνεργάζονται με αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να προσφέρουν στους πελάτες τους δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια. Ετσι, η Alpha Bank και η Πειραιώς έχουν συνάψει ειδικές συνεργασίες με την Aegean και τη Lufthansa αντίστοιχα, ανταμείβοντας τους πελάτες τους με δωρεάν εισιτήρια για όλο τον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου