Το πρόγραμμα των εκθέσεων έχει ως εξής:
- 6 Σεπτεμβρίου. Οι «Μύθοι του Αισώπου» και η...
προσέγγιση τους από τον εικαστικό Μανώλη Χάρο είναι μία έκθεση, που αποτελείται από σύγχρονα, ζωγραφικά έργα και χαρακτικά, τα οποία προέκυψαν ύστερα από πολύχρονη έρευνα του καλλιτέχνη σε βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, συλλογές και αγορές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Ο Μανώλης Χάρος ανακαλύπτει τις εικόνες, τους πρωταγωνιστές και τις αναπαραστάσεις των μύθων που διασχίζουν εδώ και δυόμισι χιλιετίες τον πολιτισμό μας μεταφέροντας, ανάλογα με τα χρόνια και τις περιστάσεις, διαφορετικά μηνύματα. Σημαντικό στοιχείο της έκθεσης θα είναι και μία σειρά από παιχνίδια χειροτεχνίας και ιχνογραφίας πάντα με το ίδιο θέμα, που είναι όμως και μία απάντηση του καλλιτέχνη στην πρόκληση μυθοπλασίας που αποτελούσαν πάντα οι Αισωπικοί μύθοι. (Κεντρικό Κτίριο. Διάρκεια έκθεσης: Ως 16 Οκτωβρίου).
- 15 Σεπτεμβρίου. «Τα κτίρια της Τράπεζας της Ελλάδος» περιλαμβάνουν τα σχέδια των συμμετοχών στους τρεις σημαντικούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς του Κεντρικού κτιρίου και των υποκαταστημάτων της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, καθώς και σχέδια και φωτογραφίες (εποχής και πρόσφατες) και των 27 υποκαταστημάτων της Τράπεζας σε όλη τη χώρα. Θα εκτεθούν επίσης σχέδια λεπτομερειών, εσωτερικής διακόσμησης, επίπλων κλπ, που σχεδιάστηκαν για υποκαταστήματα ενώ προβλέπεται να μεταφερθούν από το κεντρικό κατάστημα της οδού Πανεπιστημίου και ενδεικτικά έπιπλα εποχής. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια: Ως 27 Νοεμβρίου).
- 19 Σεπτεμβρίου. «Με το (Μ) Πενάκη των Γελοιογράφων» είναι ο τίτλος της έκθεσης στην οποία συμμετέχουν 30 γελοιογράφοι, που πραγματοποιούν μία παρέμβαση ως εικαστικό δρώμενο για να δείξουν ότι η γελοιογραφία δεν εξαρτάται μόνον από την παρουσία της στον Τύπο, δεν εξαιρείται από τα εικαστικά, δεν... κομπλεξάρεται που ασχολείται με το επίκαιρο και εφήμερο και χωρίς να θέλει να γίνει μνημειακή τέχνη, θέλει να δείξει όμως ότι μπορεί να μπει στο μυαλό και στην καρδιά των αναγνωστών. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια: Ως 2 Οκτωβρίου).
- 20 Σεπτεμβρίου. Η έκθεση του Ντέμιαν Χερστ με τίτλο «Νέα πίστη» (παρουσιάζεται ήδη στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης) περιλαμβάνει 44 μεταξοτυπίες και τέσσερα γλυπτά, τα οποία λειτουργούν σαν μια κυκλική τοιχογραφία που ξεκινά από τη δημιουργία του κόσμου για να φθάσει ως την τελική κρίση. Αλλωστε σε όλη την καλλιτεχνική του πορεία, η πίστη ήταν στο κέντρο της δουλειάς του Χερστ, που ξεκίνησε από την απογοήτευσή του, ότι στην τέχνη δεν υπήρχε η πίστη με έναν παρόμοιο τρόπο όπως η πίστη στον Θεό ή στην επιστήμη. Όπως πιστεύει ο ίδιος χωρίς πίστη στην τέχνη, κάθε έννοια νοήματος διαλύεται ενώ τα διαφορετικά στοιχεία που αποτελούν τη Νέα Θρησκεία/New Religion συνθέτουν ένα ναό αφιερωμένο στην επιθυμία, την επιθυμία να κρατήσεις μια απόσταση από τη θνητότητα, που όμως δεν είναι αρκετό για να αντιμετωπίσεις το θάνατο. Η έκθεση είναι συνδιοργάνωση με το British Council και την Paul Stolper Gallery του Λονδίνου. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια: Ως 27 Νοεμβρίου).
- 22 Σεπτεμβρίου. Αγήνωρ Αστεριάδης (1898-1977) με περίπου 150 έργα του ζωγράφου, ανέκδοτα σχέδια και ακουαρέλες καθώς και υλικό από το αρχείο του, μεγάλο μέρος του οποίου θα δημοσιοποιηθεί για πρώτη φορά. Τα βήματα του δημιουργού μέσα στο χρόνο, τις αισθητικές του επιλογές και εκείνες που δέχτηκε από άλλους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες ακολουθεί η έκθεση. Ο Αστεριάδης ανήκε στη «Γενιά του '30» και μέσα από τη ζωγραφική, την αγιογραφία, τη χαρακτική και την εικονογράφηση βιβλίων διαμόρφωσε ένα μοντέρνο και ταυτόχρονα ελληνικό εικαστικό λεξιλόγιο που χαρακτηρίσθηκε για την καθαρή του σύνθεση, την εμμονή στο χρώμα, τη μετωπική απόδοση, την απλοποίηση των μορφών, το ενδιαφέρον για το τοπίο και το φυσικό φως και τη χρήση στοιχείων από τη λαϊκή και τη βυζαντινή τέχνη. Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Ειρήνης Οράτη. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια: Ως 20 Νοεμβρίου).
- Τέλη Σεπτεμβρίου. Έργο το οποίο θα είναι σε διάλογο με τα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά εκθέματα του Μουσείου Μπενάκη δημιουργεί ο Αντι Χόλντενσυνεχίζοντας τη διερεύνηση ζητημάτων που άρχισε ο ίδιος να επεξεργάζεται στην έκθεσή του στην Tate Britain το 2010. Εκεί παρουσίασε ένα κεντημένο και μεγεθυμένο αντίγραφο ενός πέτρινου θραύσματος, που είχε πάρει από την Πυραμίδα της Γκίζα όταν ήταν παιδί. Το νέο του έργο παρουσιάζεται ως μία προσωπική αρχαιολογία που συνδυάζει την χειροναξία, την ανέκδοτη ιστορία και την αλλαγή κλίμακας με σκοπό να εξετάσει τη σχέση μεταξύ προσωπικής ανάμνησης και μνημείου και τη δυσκολία της δημιουργίας ενός αντικειμένου αντιπροσωπευτικού μιας συνολικότερης χρονικής εμπειρίας. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια:Ως τέλη Νοεμβρίου).
- 25 Οκτωβρίου. «Η νεοελληνική τέχνη μέσα από τα ημερολόγια της ΑΓΕΤ Ηρακλής (1956-2009). Πρόκειται για μια αναδρομική έκθεση, που θα συμπεριλάβει έργα από όλα τα ημερολόγια της ΑΓΕΤ, με χρονολογική σειρά, ώστε να επισημανθεί, με τον τρόπο αυτό, η αδιάλειπτη παρουσία τους στην καθημερινή ζωή για μια περίοδο μεγαλύτερη των πενήντα ετών. Μεταξύ των ζωγράφων που θα εκπροσωπηθούν είναι εκπρόσωποι της «παλαιότερης» γενιάς, ο Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας, ο Γιάννης Μόραλης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Γιάννης Σπυρόπουλος, αλλά και αρκετοί νεότεροι, όπως ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Αλέκος Λεβίδης, ο Γιώργης Βαρλάμος, ο Δημήτρης Μυταράς και ο Αλέκος Φασιανός. Θα παρουσιαστούν όμως και ορισμένα από τα ημερολόγια, τα οποία αποτελούν πλέον ιστορικά τεκμήρια αλλά και μικρά έργα τέχνης. Η συλλογή έργων τέχνης της ΑΓΕΤ Ηρακλής έχει παραχωρηθεί στο Μουσείο Μπενάκη για 19 χρόνια. (Κεντρικό κτίριο. Διάρκεια: Ως 4 Δεκεμβρίου)
- 15 Νοεμβρίου. Αναδρομική έκθεση του Νίκου Χουλιαρά με 300 περίπου έργα του (100 ζωγραφικά έργα και 200 έργα σε χαρτί). Παράλληλα θα παρουσιαστούν οι συγγραφικές, σχεδιαστικές και ερμηνευτικές πλευρές της δημιουργικής πορείας του (εξώφυλλα βιβλίων, βινιέτες, χειρόγραφα, εξώφυλλα δίσκων, φωτογραφίες) μαζί με οπτικοακουστικό υλικό συνεντεύξεων και παραστάσεων. Ποιητής και συγγραφέας, εκτός από ζωγράφος, ο Χουλιαράς είναι επίσης στιχουργός και συνθέτης, έχει σχεδιάσει μεγάλο αριθμό εκδόσεων και έχει βραβευτεί δύο φορές στον διεθνή διαγωνισμό της Λειψίας για τα καλύτερα σχεδιασμένα βιβλία στον κόσμο. Κι αυτήν ακριβώς την πολύπλευρη προσωπικότητα του δημιουργού στοχεύει να αναδείξει η έκθεση. (Κτίριο οδού Πειραιώς. Διάρκεια: Ως 15 Ιανουαρίου 2012).
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου