Τον έλεγχο της διά θαλάσσης μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναλαμβάνουν σταδιακά τρανταχτά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού. Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα...
2,5 δισ. δολάρια και κλείδωσαν τις δύο πρώτες μέρες του Μαΐου, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Γιάννης Αγγελικούσης μεγαλώνουν περαιτέρω τον στόλο των πλοίων αυτών, γνωστών και ως LNG, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης σε μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά.Ο ι αξίες των πλοίων LNG και οι ναύλοι τους παίρνουν την ανιούσα. Υπάρχουν πολύ λίγα τέτοια ποντοπόρα δεξαμενόπλοια παγκοσμίως σε αντίθεση με την υπερπροσφορά τονάζ φορτηγών και τάνκερ. Η εξέλιξη αυτή πραγματοποιείται σε μία περίοδο κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης για φυσικό αέριο από μεγάλες οικονομίες όπως η γερμανική και η ιαπωνική, καθώς περιορίζουν δραστικά την έκθεσή τους στην πυρηνική ενέργεια.
Με επένδυση 900 εκατ. δολαρίων ο Προκοπίου και 1,6 δισ. ο Αγγελικούσης, δρομολογούν τη ναυπήγηση 3 και 8 πλοίων υψηλότατων προδιαγραφών. Πρόκειται για πολύ μεγάλα ποντοπόρα δεξαμενόπλοια, ικανά να πλεύσουν ακόμα και στις πιο δύσκολες θάλασσες όπως τα παγωμένα νερά της Ρωσίας κοντά στην Αρκτική.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας εκτιμά ότι η αύξηση της ζήτησης για φυσικό αέριο θα ξεπεράσει εκείνη για τον άνθρακα έως το 2025. Θα βρεθεί δε στα ίδια επίπεδα με τη ζήτηση για πετρέλαιο δέκα χρόνια αργότερα.
Η IEA εκτιμά επίσης πως μέχρι το 2015 η ζήτηση θα αρχίσει να ξεπερνά την προσφορά. Η μεγάλη αυτή άνοδος της κατανάλωσης είναι αποτέλεσμα της έντονης αύξησης της παραγωγής με νέες τεχνολογίες κυρίως στην Κίνα, την Αυστραλία και την Βόρεια Αμερική, και της μείωσης της παγκόσμιας παραγωγής πυρηνικής ενέργειας μετά το ατύχημα της Φουκουσίμα.
Η Αυστραλία αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου παγκοσμίως μέχρι το 2020, πλησιάζοντας το Κατάρ. Βέβαια πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει πάντοτε και η Ρωσία. Μεγάλο τμήμα των στόλων που χτίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο (μεταξύ αυτών και ο Χάρις Βαφειάς) θα κάνει δουλειές με τους εξαγωγείς αυτούς.
Ήδη Αγγελικούσης και Προκοπίου συζητούν για δουλειές με την Gazprom. Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μπαίνει και ο όμιλος Τσάκου, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Νίκος Τσάκος επικεφαλής της εισηγμένης TEN.
Οι τελευταίες κινήσεις είναι εντυπωσιακές. Η ναυτιλιακή DynagasLNG, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, υπέγραψε με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της HyundaiHeavyIndustries συμφωνία για τη ναυπήγηση έως και 3 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Ο Γιώργος Προκοπίου ελέγχει περισσότερους από 11 εκατ. τόνους μεταφορικής δυναμικότητας, αφού από το 2000 ανανεώνει το στόλο του. Πούλησε 50 δεξαμενόπλοια μέχρι το 2007, ενώ παράλληλα παρήγγειλε 67 καινούργια. Στα τέλη του προηγούμενου έτους ο στόλος του Προκοπίου είχε μέση ηλικία μόλις 3 ετών.
Η MaranGas του Γιάννη Αγγελικούση έχει κλείσει καταρχήν συμφωνία με τις DaewooShipbuilding και HyundaiHeavyIndustries για την από κοινού ναυπήγηση οκτώ πλοίων μεταφοράς αερίου. Η αξία της συμφωνίας υπολογίζεται στα 1,6 δισ. ευρώ.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, ένας από τους μεγαλύτερους του πλανήτη και ο έκτος ισχυρότερος άνδρας στην παγκόσμια ναυτιλία σύμφωνα με το Lloyd’slist. Mε ένα συνεχές κυλιόμενο πρόγραμμα ναυπήγησης δεξαμενόπλοιων και φορτηγών, ελέγχει στόλο της τάξης των 100 πλοίων. Χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά την ελληνική σημαία και ελέγχει περισσότερο από το 20% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας ολόκληρου του υπό ελληνική σημαία στόλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου