Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Αρκετά δύσκολα τα θέματα των Πανελλαδικών το Σάββατο

Για καλά διαβασμένους χαρακτηρίζονται τα θέματα, στα οποία εξετάστηκαν το Σάββατο οι μαθητές στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η σημερινή εξέταση ξεκίνησε με καθυστέρηση 45 λεπτών, καθώς υπήρξε τεχνικό πρόβλημα κατά τη μετάδοση των θεμάτων.






Δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων από το in.gr, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό «Ορίζοντες».

Συγκεκριμένα, στα Μαθηματικά πολύ δύσκολα χαρακτηρίζονται το δεύτερο και το τρίτο θέμα, ενώ πιο βατά ήταν το πρώτο και το τέταρτο θέμα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για ασάφειες στη διατύπωση των ερωτημάτων.

Σχετικά με τα ζητήματα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα» ενώ επισημαίνει ότι «είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα».

Χαρακτηρίζει, τέλος, τα θέματα «σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010».

Στην Ιστορία απαιτούνταν συνδιαστικές απαντήσεις. Στο θέμα Α2, στην πρόταση γ υπήρχε περίπτωση να προκληθεί σύγχυση σε κάποιους μαθητές εξαιτίας της διατύπωσης, καθώς στο βιβλίο δεν αναφέρεται με σαφήνεια η ημερομηνία επίσημης εμπλοκής της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο πόλεμο.

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, αναφερόμενη στα θέματα της Ιστορίας, επισημαίνει ότι ήταν «θέματα που παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απομνημόνευση και δεν αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο να αντλήσει από περισσότερα γνωστικά πεδία προωθώντας την κριτική του σκέψη και αφηγηματική ικανότητα».

Στο ίδιο κλίμα, προσθέτει, κινούνται και τα θέματα του Εσπερινού Λυκείου.

Στη Βιολογία τα φετινά θέματα ήταν δύσκολα σε σύγκριση με τα περσινά. Απαιτούσαν κατανόηση των ερωτήσεων, κριτική και συνδυαστική σκέψη και καλή γνώση της ύλης.

Για τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων επισημαίνει ότ ήταν: «σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν, σε ένα βαθμό, την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων, περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός ενθαρρυντικό».

Στη Φυσική τα εξεταζόμενα θέματα έδιναν ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες της θεωρίας του βιβλίου. Υπάρχει κλιμάκωση δυσκολίας στο θέμα Δ, το οποίο απαιτεί καλή γνώση αρχών της Φυσικής.


Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: