Δύο εταιρίες που έπαιζαν τον ρόλο του συμβούλου, υπεύθυνοι των οποίων ήταν Έλληνες επιχειρηματίες, μοίραζαν, σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου του Μονάχου, τις μίζες που δόθηκαν για την κατασκευή των 4 υποβρυχίων τύπου 214 από τις γερμανικές "HDW" και "Ferostaal".
Σύμφωνα με την απόφαση,...
η έρευνα των γερμανικών αρχών δεν βρήκε αποδεικτικά για τις υπηρεσίες που προσέφεραν οι δύο εταιρίες, εάν και έλαβαν συνολικά 110.000.000 ευρώ."Τουλάχιστον ένα μέρος των χρημάτων, τα οποία καταβλήθηκαν στην εταιρία D εν μέρει μέσω της εταιρίας Μ και εν μέρει απευθείας, χρησιμοποιήθηκαν για την συγκάλυψη μιζών. Τα χρήματα αυτά διαβιβάστηκαν σε φορείς λήψης αποφάσεων, οι οποίοι ήταν στην κυβέρνηση, στα υπουργεία, τις υπηρεσίες, ή στο πολεμικό ναυτικό της Ελλάδας, προκειμένου να επηρεάσουν θετικά την ανάθεση της παραγγελίας των υποβρυχίων, υπέρ της κοινοπραξίας" αναφέρεται στην έρευνα των γερμανικών αρχών.
Για το πρώην στέλεχος της "Ferostaal", Ερβιν Ερμπσλε, χωρίς την καταβολή χρήσιμων δαπανών, δηλαδή μιζών, δεν γινόταν τίποτα. Γι' αυτό το λόγο, ακόμη και όταν άλλαξε ο νόμος το 1999, οι δωροδοκίες, όπως λέει, συνεχίστηκαν με την μέθοδο των συμβάσεων συμβούλων.
"Οι πληρωμές μιζών στην Πορτογαλία, δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με αυτές στην Ελλάδα. Όπως και στην Πορτογαλία έτσι και στην Ελλάδα καταβλήθηκαν μίζες σε δημόσιους λειτουργούς για την ανάληψη του έργου. Οι μίζες καταβάλλονταν μέσω εικονικών συμβάσεων συμβούλων και μέσω του κ. Μ. ως αχυράνθρωπου, στους δημόσιους λειτουργούς και στους φορείς λήψης των αποφάσεων" κατέθεσε ο Ερβιν Ερμπσλε, πρώην στέλεχος της "Ferostaal".
Μάλιστα, η "Ferostaal", είχε σύμφωνα με την κατάθεση του Ερμπσλε, μόνιμους συμβούλους στους τόπους όπου αναμενόταν να γίνει κάποιο έργο, και οι μίζες δίνονταν από τις αμοιβές τους. Το μειονέκτημα των συμβούλων όμως, όπως υποστηρίζει ο μάρτυρας, είναι ότι υπάρχει ο κίνδυνος ο τελικός αποδέκτης να μην πάρει τα χρήματα που έχουν συμφωνηθεί, ενώ το έργο καθίστατο ακριβότερο.
Στην κατάθεσή του, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Πάνος Καμμένος, υποστήριξε ότι οι επίμαχες συμβάσεις ήταν δύο φορές ακριβότερες από άλλες των γερμανικών εταιριών με άλλα κράτη.
"Το συνολικό κόστος των δύο συμβάσεων που υπέγραψε η ελληνικη κυβέρνηση με την HDW είναι σχεδόν διπλάσιο τους κόστους παρόμοιων συμβάσεων που υπέγραψαν οι Γερμανοί με άλλες χώρες για τον ίδιο αριθμό και τύπο ή παρόμοιο τύπο υποβρυχίων" ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ, στην κατάθεσή του.
Στο πόρισμα του ΣΔΟΕ, το οποίο δημοσιεύει η εφημερίδα "Real News", αναφέρεται ότι "το συνολικό ποσό που χάθηκε για το ελληνικό δημόσιο, προσεγγίζει τα 300.000.000 εκατομμύρια ευρώ".
Η δικογραφία των υποβρυχίων έχει ήδη πάρει τον δρόμο για τη Βουλή, προκειμένου να ερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του Άκη Τσοχατζόπουλου, ενώ η Νέα Δημοκρατία, θα καταθέσει άμεσα πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της, Γιάννης Μιχελάκης.
Με ανακοίνωσή του, αργάτο απόγευμα του Σαββάτου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, υποστήριξε: "Για άλλη μια φορά η ΝΔ, με τη δήλωσή του κ. Μιχελάκη διαστρεβλώνει τη πραγματικότητα, προσπαθώντας προφανώς να απενεχοποιηθεί από τη χρόνια συμπεριφορά της, δηλαδή από το να δημιουργεί και να αποκρύπτει σκάνδαλα που σχετίζονται με δημόσιο χρήμα. Εκτός από τη προφανή υποκρισία, παραβιάζει και ανοιχτές θύρες, ακριβώς γιατί γνωρίζει ότι μόλις ολοκληρώθηκε η σχετική έρευνα του ΣΔΟΕ, διαβιβάστηκε άμεσα το πόρισμα της στην εισαγγελία, χωρίς να χρειάζεται, προφανώς, οποιαδήποτε 'παρότρυνση' από τη ΝΔ".
Και η ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου καταλήγει: "Τώρα η ΝΔ έχει το θράσος να εγκαλεί, δήθεν, την κυβέρνηση, για μια υπόθεση η δικογραφία της οποίας, δεν έχει καν σταλεί ακόμα από την αρμόδια εισαγγελική αρχή, για να διαβιβασθεί στη Βουλή".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου