Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Επτά νέοι σταθμοί μετρό, δέσμιοι της Siemens

Επτά νέοι σταθμοί του μετρό είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν, ωστόσο λόγω του σκανδάλου της Siemens είναι άγνωστο πότε θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό.
Μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, η Αττικό Μετρό είχε δεσμευθεί ότι θα παραδώσει επτά νέους σταθμούς και συγκεκριμένα στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, στο Χαϊδάρι (γραμμή 1), στην Ηλιούπολη, στον Αλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό (γραμμή 2). Οι σταθμοί αυτοί, όπως και τα τούνελ είναι σήμερα έτοιμοι. Ωστόσο λόγω της μη ανανέωσης (από το 2008) της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, που έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης (Signaling) στους συρμούς και τους σταθμούς, παραμένουν ανενεργοί.

Η Siemens είχε εξ αρχής αναλάβει το έργο να τοποθετεί σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των «σινιάλων» που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό για την ασφαλή κίνηση των συρμών και την άφιξή τους στους σταθμούς. Η άρνηση ωστόσο της ελληνικής πλευράς αφ' ότου ξέσπασε το σκάνδαλο το 2008 (αρχικώς του κ. Γ. Σουφλιά και κατόπιν του κ. Δημ. Ρέππα) να υπογράψει την επέκταση της σύμβασης έχει επί της ουσίας παγώσει όλο το έργο. Με συνέπεια, οι νέοι συρμοί που κατασκευάζονται στην Κορέα να έχουν ήδη ολοκληρωθεί χωρίς να έχει εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα, ενώ ακόμη και σήμερα να λυνόταν το πρόβλημα, λόγω των πολύμηνων δοκιμών που χρειάζονται, δεν είναι πια εφικτό τα νέα τρένα και οι επτά σταθμοί να λειτουργήσουν πριν από το 2012!
Η τραγική ειρωνεία είναι πως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει επί της ουσίας εναλλακτική λύση, δεδομένου ότι το σύστημα «σηματοδότησης» άλλων εταιρειών δεν είναι συμβατό με αυτό που έχει ήδη εγκαταστήσει η Siemens στους παλιότερους σταθμούς. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: