ποντοπόρου αιμορραγεί προοιωνίζοντας σημαντικές αποδόσεις για τους Έλληνες εφοπλιστές που έχουν επενδύσει μαζικά σε αυτά.
Πρωταγωνιστές σε αυτές τις επενδύσεις είναι οι Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Προκοπίου, Πέτρος Γ. Λιβανός, Γιώργος Οικονόμου, Χρήστος Κανελλάκης και Ντίνος Μαρτίνος, ενώ στην αγορά επιχειρούν να μπουν και άλλα ηχηρά ονόματα όπως ο Νίκος Τσάκος. Με βάση μάλιστα την πρόσφατη απόφαση της μεγαλύτερης ναυτιλιακής του κλάδου την Golar LNG του John Fredriksen να αρνηθεί ετήσιο ναυλοσύμφωνο για 150.000 δολάρια είναι θέμα χρόνου η προσέγγιση των 200.000 δολαρίων την ημέρα.
«Για εκείνους τους ναυλωτές που χρειάζονται οπωσδήποτε το πλοίο τα 200.000 δολάρια είναι προ των πυλών δήλωσε η νορβηγική εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή, η οποία παρακολουθεί την τιμή της μετοχής της να τριπλασιάζεται το τελευταίο 12μηνο. Έλληνας ναυλομεσίτης με τον οποίο μίλησε το Capital.gr επιβεβαίωσε πως δεν υπάρχουν πλοία για να καλύψουν ούτε καν μεγάλο μέρος της ζήτησης και υπέδειξε την Αλγερία που αναζητά δεξαμενόπλοιο LNG για πολυετές ναυλοσύμφωνο και δεν βρίσκει πλοίο όχι σε αυτή την τομή αλλά σε κανένα επίπεδο». Απλά δεν υπάρχουν αρκετά πλοία για να μεταφέρουν φυσικό αέριο στην ενεργοβόρα Ευρώπη και την Ασία» εξηγεί στο Capital.gr. Δεν υπάρχουν όμως ούτε αρκετές θέσεις σε ναυπηγεί για να χτιστούν τέτοια πλοία καθώς όλα τα slots είναι ήδη πιασμένα, τα περισσότερα από Έλληνες εφοπλιστές.
Πενήντα ένα τέτοια πλοία που έχουν συνήθως μεταφορική δυναμικότητα 160.000 κυβικών μέτρων και τιμολογούνται στα 202 εκατομμύρια δολάρια έκαστο παραγγέλθηκαν το τελευταίο 12μηνο. Οι παραγγελίες αυτές αντιστοιχούν σε αύξηση 805% από το 201, καθώς οι επιχειρηματίες επιχειρούν να επωφεληθούν από το κενό στην προσφορά μεταφορικής δυναμικότητας που κρατά τους ναύλους ψηλά και την τάση σταθερά ανοδική. «Θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να πέσουν αυτά τα πλοία στο νερό και ακόμα περισσότερος για να μπουν και άλλα στην αγορά» επισημαίνει στέλεχος μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής. Έτσι όσοι θέλουν να μπουν στο παιχνίδι δυσκολεύονται να βρουν πλοία.
Για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει 150.000 δολάρια την ημέρα αξίζει να αναφερθεί πως με ένα πρόχειρο υπολογισμό προκύπτει πως το πλοίο θα έχει βγάλει τα λεφτά του σε μόλις 3,5 χρόνια (χωρίς να συνυπολογίζονται πάντως τα υψηλά έξοδα λειτουργίας του). «Τα πλοία αυτά εμφανίζουν εντυπωσιακά θετικές προοπτικές αφού μπορούν και πολλά λεφτά να βγάλουν δουλεύοντας και να αποτελέσουν ιδανικό asset play με δεδομένη την ζήτηση για αυτά» επισημαίνουν ναυλομεσιτικοί κύκλοι.
Την πρόθεση του να επενδύσει σε τέτοια πλοία ένα γνωστοποίησε πρόσφατα και ο Έλληνας εφοπλιστής Νικόλαος Τσάκος. Πρόκειται για «χρυσοφόρο» τμήμα της αγοράς που δραστηριοποιούνται δυναμικά μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές όπως οι Γ. Αγγελικούσης, Γ. Προκοπίου, Π. Λιβανός, Γ. Οικονόμου, Χ. Κανελλάκης και Ντ. Μαρτίνος. Η συγκεκριμένη αγορά γνωρίζει μεγάλη άνθηση τόσο λόγω του μικρού αριθμού τέτοιων πλοίων όπως προαναφέρθηκε όσο και εξαιτίας της αυξημένης -μετά και το ατύχημα της Φουκουσίμα- ζήτησης για φυσικό αέριο.
Οι παραπάνω εφοπλιστές έχουν υπογράψει συνολικά περισσότερες από 25 παραγγελίες σε ναυπηγεία για μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου ενώ διαθέτουν option για τη ναυπήγηση τουλάχιστον 9 ακόμα. Καλύπτουν δηλαδή περισσότερο από το μισό του σημερινού παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου