Η κρίση χτύπησε και τα πρατήρια υγραερίου, καθώς ακόμη και οι καταναλωτές που έσπευσαν τους προηγούμενους μήνες να μετατρέψουν τους κινητήρες των αυτοκινήτων τους για να έχουν χαμηλότερο κόστος...
κίνησης, "κλειδώνουν" τα ΙΧ τους.
Την ίδια ώρα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορά για εναρμόνιση τιμών στο υγραέριο κίνησης, ενώ από την πλευρά της η Επιτροπή, με έγγραφό της την προηγούμενη εβδομάδα, ζητά να υποβληθεί επίσημη καταγγελία, εφόσον υπάρχουν στοιχεία για παράνομη συμπεριφορά.
Οι τιμές του υγραερίου κίνησης κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 80 - 85 λεπτά το λίτρο και έχουν αυξηθεί πάνω από δέκα λεπτά σε σχέση με την αρχή του χρόνου. Αιτίες της αύξησης είναι αφενός η άνοδος των τιμών διυλιστηρίου στο συγκεκριμένο διάστημα, από 67 - 68 λεπτά σε 70 - 71 λ., αφετέρου η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τον περασμένο Ιούνιο, κατά 6 λεπτά το λίτρο.
Παρά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του υγραερίου, σε σχέση με τη βενζίνη, καθώς η διαφορά τιμής εξασφαλίζει εξοικονόμηση άνω του 40 %, φαίνεται ότι η οικονομική δυσπραγία έχει επηρεάσει και την αγορά υγραερίου. "Η κίνηση έχει πέσει. Η εποχή που ο κόσμος έκανε ουρές στα συνεργεία για μετατροπές έχει περάσει και πολλοί από εκείνους που μετέτρεψαν τους κινητήρες ώστε να καίνε υγραέριο, έχουν εγκαταλείψει και αυτοί το ΙΧ", δηλώνει στο ΑΠΕ ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγραερίου Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Χρήστος Μπίρμπος.
Ο κ. Μπίρμπος επισημαίνει ακόμη ότι η "άνθιση" της αγοράς υγραερίου τους προηγούμενους μήνες οδήγησε και στη δραστηριοποίηση παράνομων κυκλωμάτων. Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, υπάρχουν πρατήρια που λειτουργούν χωρίς άδεια, άλλα που διαθέτουν υγραέριο θέρμανσης αντί για κίνησης, μετατροπές που γίνονται από μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία, με εργασίες ή / και ανταλλακτικά που αγοράζονται από γειτονικές χώρες και με πιστοποιητικά που επίσης "αγοράζονται" παράνομα.
Το κόστος της μετατροπής, ανάλογα με τον κινητήρα και το μοντέλο, ξεκινά χαμηλότερα από 1000 ευρώ και μπορεί να φθάσει τα 2000 ευρώ. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής του καυσίμου, δηλαδή μπορεί ανά πάσα στιγμή να "γυρίσει" στη βενζίνη ενώ στα μειονεκτήματα περιλαμβάνεται η δέσμευση χώρου στο πορτ - μπαγκάζ για τη δεξαμενή του υγραερίου. Ο χρόνος απόσβεσης του κόστους μετατροπής εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που κάνει κανείς κάθε χρόνο. Ενδεικτικά, για ένα ΙΧ που κάνει 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο η εξοικονόμηση από τη χρήση υγραερίου κυμαίνεται στα 1000 ευρώ ετησίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου