Νέος κύκλος αντιπαράθεσης ξεκίνησε στην ακτοπλοΐα, με την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) να αντιδρά στη συμφωνία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, με την οποία προβλέπεται αύξηση...
1,5% στους ναυτεργάτες για το 2010 και 1% για το 2011.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, με επιστολή του τη Δευτέρα προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γ.Διαμαντίδη, ζητά από το υπουργείο να μην προχωρήσει στην έγκριση των δύο συλλογικών συμβάσεων εργασίας και προειδοποιεί με προσφυγή στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια. Τονίζει επίσης ότι ο ΣΕΕΝ δεν εκπροσωπεί την κρουαζιέρα ούτε και την ακτοπλοΐα.
Ο Απ.Βεντούρης επισημαίνει επίσης στην επιστολή το γεγονός ότι «η ΣΣΕ 2010 με τους συγκεκριμένους όρους υπογράφεται σε εποχές βαθιάς οικονομικής κρίσης όπου όλοι οι Έλληνες εργαζόμενοι υφίστανται μειώσεις των αποδοχών τους και κατάργηση των επιδομάτων τους, την ίδια στιγμή οι Έλληνες ναυτεργάτες με την αμέριστη βοήθεια του υπουργείου απολαμβάνουν σκανδαλωδώς ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς το οποίο συνίσταται στην χορήγηση αυξήσεων μισθών όχι μόνον για το μέλλον αλλά και αναδρομικά».
Η ΣΕΕΝ και η ΠΝΟ αναμένουν τώρα την επικύρωσή της συμφωνίας από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, ώστε να ισχύσει σε όλες τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας όπως είχε δεσμευθεί ο ίδιος με επιστολή του προς το ΣΕΕΝ κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαήμερης απεργίας της ΠΝΟ.
Εξάλλου, όταν υπογραφούν από τον υπουργό οι δύο συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτεργατών, βάσει του νόμου είναι υποχρεωμένες να τις εφαρμόσουν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, παρά τις αντιδράσεις ορισμένων ακτοπλόων, οι οποίοι επικαλούνται ζημιές και άνοδο της τιμής του πετρελαίου.
Σημειώνεται ότι οι τέσσερις εισηγμένες στο χρηματιστήρια ακτοπλοϊκές εταιρείες ΑΝΕΚ, Attica Group, Μινωϊκές και ΝΕΛ εμφάνισαν το 2010 συνολικά ζημιές 218,6 εκατ.ευρώ έναντι 21,6 για 2009.
Πρόσφατα από την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας αποχώρησε καθώς διαφώνησε με τη συμφωνία ΣΕΕΝ-ΠΝΟ η ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean speed lines.
Επίσης άγνωστο παραμένει τι θα πράξει ο ισχυρός άνδρας της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, ο οποίος με επιστολή του στον υπουργό είχε χαρακτηρίσει το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας μη αντιπροσωπευτικό για τον ακτοπλοϊκό κλάδο και να προβαίνει σε διαπραγματεύσεις επί θεμάτων ακτοπλοΐας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου